måndag 14 september 2009

Patrick Swayze - Död


Patrick Swayze, som jag skrivit om tidigare (inlägg1, inlägg2) har nu gått bort efter en lång tids kamp mot bukspottkörtelcancer. Han blev 57 år gammal.

Bukspottkörtelcancer är en av de cancerformer som fortfarande har en mycket dålig prognos. Att Patrick Swayze överlevt 2 år sedan diagnos är ändå anmärkningsvärt länge.

En annan person jag skrivit om, som dog för drygt ett år sedan i bukspottkörtelcancer, är Randy Pausch. Jag rekommenderar alla att lyssna på vad han hade att säga, och särskilt om du har cancer.

Bloggar: 1, 2, 3, 4, 5,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Cancer - okontrollerad celltillväxt! Den finns nära, den finns långt bort - oavsett avstånd berör den på ett fruktansvärt sätt. Den finns i större mängd än de flesta anar... Att kämpa hjälper - kanske inte fullt ut alla gånger. Men kämpa måste man! Patrick tycks ha kämpat oerhört. God bless you! En minnesplats för Patrick på nätet önskas!

Malin S sa...

Tack för länken till Randys lecture.. Viktigt och tänkvärt för alla, cancer eller inte.

Insag just att jag skall sluta gnälla för att mina experiment inte fungerar och för att cellerna inte växer som de skall. Jobbet jag gör kanske faktiskt kan hjälpa nagon i det langa loppet..