måndag 14 september 2009

Status

Dagens blodprovsresultat var lite blandade och förvirrande. De röda hade gått ner igen så jag behövde en transfusion igen. De var låga redan i fredags så det var väl väntat. Trombocyterna hade gått upp fint och var uppe på 28. Däremot hade de vita vänt nedåt igen. Den enda förklaring jag har till det var att jag kanske slutat lite för tidigt med mina Neupogen sprutor. LD, cancermarkören hade gått upp till 6.3, vilket är alldeles för högt. Jag tror att den senaste cytostatikakuren har nog inte haft någon större effekt. Jag har nu lika ont som innan kuren, men jag har nu bättre smärtstillande. Men jag ska prata med min läkare imorgon och höra vad vi ska hitta på för något. Jag hoppas jag kan få en ny kur snart eller åtminstone kortison för att ta ned svullnaden. Någon eller några svullna lymfkörtlar trycker ihop tarmen någonstans, vilket gör att jag får ont så fort jag äter något, följaktligen så äter jag inte så mycket just nu.

På sjukhuset träffade jag på en patient som jag var glad att se. Jag visste att han var på Huddinge och att han skulle dit för en transplantation ungefär samtidigt som jag, men att komplikationer tillstött och att han varit riktigt dålig i juni. Nu såg jag att han inte bara överlevt, men mådde också riktigt bra. Så nu skulle han in för ett nytt transplantationsförsök.

Inga kommentarer: