onsdag 16 september 2009

Glad och Tacksam

Kortisonet och Alvedonet gjorde susen. Nästan allt av de onda försvinner med de smärtstillande i kombination med Alvedon. Kortisonet verkar också redan börjat göra verkan eftersom jag kunnat äta lite, lite mer än vanligt utan att få hemska smärtor.

Igår plockade Håkan med sig min laptop som jag skrev om här. Och tillsammans med änglarna på jobbet: Kristina Adebo-Thorén och Carina Blomquist så har de fixat alla problemen med datorn. Jag blir så glad över dels att ha sådana underbara kompisar och dels för att jag nu inte längre behöver bäva för att hamna på sjukhuset utan dator.

2 kommentarer:

Liba sa...

Hej David,
jag har kommit till din blogg av rena turen. Och tur för mig att få läsa alla underbara tankar både från dig och dina besökare. Nu lägger jag din blogg till mina favoriter. Glad och tacksam är rubrikens namn. Ja, just idag när min son 32 år, ger sig på sin ävertyrsresa ut i världen som kan sluta med vad som helst. Att få läsa om din kamp hjälper mig att vara tacksam för livet och leva här och nu. Kämpa på, jag ska följa dig på vägen. Liba

David sa...

Tack Liba. Det är roligt att höra att jag lyckas förmedla något till några och på så sätt kanske kunna ge lite tillbaka.

Jag vet inte hur mycket av bloggen du läst, men du inser snart att det är en väldigt varierande samling av ämnen som tas upp. I vissa vill jag försöka sprida glädje, visa på tacksamhet, godhet och allt gott som finns och vad gott det gör. Men jag kan som du ser också kanske visa ilska. Ilska för ondska och sånt jag tycker är fel. Jag kan även också gnälla och åtminstone nästan vara lite bitter. Men jag hoppas och tror att min ärlighet då också visar på att jag inte är bättre än någon annan, och om det är något område jag är bättre än någon annan så hoppas jag att det är viljan till att förbättra mig, viljan och nyfikenheten att försöka förstå andra människor, inklusive dem jag inte tycker om av olika anledningar.
Oj, nu blev det lite långt. Och det enda jag ville vara säker på kom fram i mitt budskap till dig är: Tack för din kommentar, tack för ditt stöd och jag hoppas jag även i fortsättningen kan skriva något som du finner intressant.

/David