onsdag 30 september 2009

Så har de dannt fördasill ul

Nu har jag börjat få till rätt dosering av mina smärtstillande så jag kan börja sova lite ordentligare. Min brist på sömn har varit oroväckande stor den senaste tiden. Men de är duktiga på det så jag har alla förhoppning att det ska fungera. I övrigt ser blodvärdena ok ut. Jag får ha lite kontroll på trombocyterna , LK, CRP.

Morfinet jag käkar gör en klart dåsig men man får inte en skön kick av dem längre. Däremot så blir jag istället ohejdat trött och somnar var som helst. Rubriken till det här inlägget är av den typ mina inlägg oftast slutat med den här veckan. och det har berott på att jag somnat vid tangentbordet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar om det gröna bandet finns att köpa någonstans?
Har själv just gått en tuff rond mot Hodgkins, dock inte Non Hodkins.

Kämpa på.
Kram

Anonym sa...

Hej David! Tack för att du delar med dig! Att vara så klok och dessutom kunna uttrycka det så man både förstår och känner igen. Känns himla härligt!
Jag opererades för tymom i våras och är frisk nu, men livsperspektivet är troligen bra mycket kortare än vad jag tidigare trodde - men "den som lever får se". Skrattade högt åt det där med "surdegsplättar" - helt underbart att läsa dina texter.
Kram! /Maria

David sa...

Hej Me!
Jo, den finns att köpa. Men jag har inte sett den i Sverige (har inte letat så mycket heller). Om du antingen använder Facebook (där det finns många Lymfom-grupper, så hittar man även länkar till företag som säljer den här typen av material(allt från T-shirts till muggar och allt möjligt).
Sen kan du också söka på de olika Cancerförbunden, framförallt amerikanska och Engelska, där man också kan hitta dessa. Men jag funderar om man inte borde be Blodcancerförbundet köpa in ett gäng för den "Svenska marknaden". Dels som en insamlingsgrej,(som rosa bandet). Men också för att sprida medvetande om Lymfom, vilket behövs. Jag ska kolla runt lite och kanske återkommer på bloggen med en blänkare när jag hittar mina länkar.
/David

Anonym sa...

Det gröna bandet används i Sverige till gynrelaterad cancer.. så tänk på det ifall ni skriver gröna bandet i sökmotorns sökfält..

Jag har ju sovardagar jag med.. men är glad att jag har dem.. för de är himla sköna... och man får pigg kickar också.. maken däremot blir lite orolig.. men som jag har sagt till honom.. du får liv i mig.. och jag kliver upp på morrnarna..

Kram Pys