fredag 4 september 2009

Somliga dagar

Somliga dagar är sämre än andra. Jag hoppas att jag nu snart lyckats kravla mig upp från cytostatikakuren. Samtidigt sjunker blodvärdena så man flåsar som ett gammalt ånglok. Så, sitter man och gnäller och klagar på allt och alla. ComHem som fått för sig att det vore lämpligt att jag betalar 2500 sek mer per år för att jag ska kunna se på TV som förut, dvs på mina andra tv-apparater. Eller så kan man sitta reta upp sig på alla de så fruktansvärt usla reklamsnuttarna som fyller TVn. Oil of Ulay neck and shoulder med extra kleggenutrientsvitaminextrakt från den mexikanska pudelavokadon, som föryngrar dig och gör att din 70-åriga nariga hud ser ut som en barnrumpa à tjugotusenkronor matskeden, som i verkligheten bara består av härdat valfett, alkohol och kemiskt sammansatta troligen cancerframkallande doftämnen som får varje astmatiker inom en 50 metersradie att falla ihop i en attack. Och sådant kan folk jobba med att kränga, och folk köper det. De köper det inte för att det är bra utan enbart för att det är dyrt.

Jag har väl inte själv gjort något storverk för mänskligheten, men att jobba med reklam för kosmetika kan väl inte vara annat än fördummande. Eller?


Dara O'Brian om Homeopati och riktig vetenskap.

2 kommentarer:

MiaS sa...

Tänker på dig, hoppas att det vänder SNART!

Anonym sa...

Jag använder inte heller en massa krämer och dylikt...

För jag tror inte på det...

Kram Pys