söndag 6 september 2009

Grumpy old man

Min mor påtalade att mina blogginlägg den senaste veckan får mig mer och mer att likna en "grumpy old man". Möjligen är det sant. Dels så har jag nog en naturlig fallenhet för gnäll (Eftersom jag nästan hela mitt yrkesverksamma liv arbetat med kvalitetsfrågor, så kan jag nog stolt kalla mig professionell gnällare).

Den senaste veckan har dock varit sådan att man till slut vill lätta på trycket. Att vara trött och inte kunna sova, att vara illamående och inte kunna äta, att ha lite ont, att inte ha någon ork. Då behövs det inte så många småsaker för att man ska tröttna. Som t.ex. min laptop, men arbets-PC med vilken jag försöker hålla lite kontakt med jobbet. Nu visar det sig att om man inte loggar på tillräckligt ofta, så säger Microsofts Vistalicensserver att "nej, du ska nog inte ha någon Vista-licens längre". Och så får man ett sådant där idiotiskt meddelande "Var vänlig logga på för att reaktivera din Vista licens". Problemet är uppenbart, för att kunna logga på så behöver man kunna köra Vista.

Så, istället för att slå barn och husdjur, så vräker jag ur mig lite elakheter på bloggen. Känns ungefär som att kissa på sig. Varmt och skönt i början, men sedan mest lite obekvämt.

Men så igår kväll, Tim somnar på soffan klockan 19.00 (och vaknar 0730), själv tar jag en smärtstillande och somnar med ett leende på läpparna, som är kvar när jag vaknar upp idag på morgonen.
Fan vad jag mår bra idag! Jag ger inga garantier för en snällare blogg, men jag kommer garanterat skriva elakheterna med ett leende.


Inga kommentarer: