onsdag 23 september 2009

Nu blev jag hungrig

Ibland kommer hungern över en bara så där. Trots att man inte vet om man kommer att äta. Är jag hungrig eller tror jag mig bara vara hungrig. Och om jag är hungrig kommer jag kunna äta? eller kommer jag få ont? Så många frågor och så lite svar. Hmmm?
A little Wiener.

A corn Cat?

Ibland blir namnet på en maträtt med tiden fel. Spotted dick, (man ska inte ens tänka på vad de kan associera till), kan vara riktigt gott. Kan inte ge några garantier för den här konserverade varianten dock. Det är en sockerkaka med russin i, som med förel ätes var med vaniljsås (eller den helengelska varianten "custard" som dessutom innehåller 50% gult färgämne).

För den som ser mat som en utmaningen kan kanske denna Rubiks macka vara något. Försök inte lösa problemet på Rubiks sätt. Ät bara upp den.

2 kommentarer:

Julia Cromvik sa...

Hej David!
Det kan ju vara kortisonet som ger extra hungerkänslor. Man brukar bli extra hungrig under kortisonbehandling.

David sa...

Hej Julia,
jo det kan det nog vara. Men jag tror det är enklare än så, dels har jag en del canceraktivitet (som möjligen LD indikerar, och då bränner jag mer än vanligt, jag har gått ner lite i vikt), men sen har jag heller inte kunnat äta så stora måltider utan att få ont/förstoppning). Så, det enklaste svaret är nog att jag helt enkelt är hungrig. :-)

/David