måndag 27 juli 2009

Lättroad - Status

Ett av fredagens blod prover var inte klara när jag pratade med läkaren. Jag ringde inte heller in för att ta reda på resultatet. Mest av feghet. Laktatdehydrogen - LD, heter ämnet man testar. Den visar en indikation på cellskador, men för min del är det också en cancermarkör, dvs högt LD tyder på att cancern är på gång. Sist när cancer var på gång att växa låg LD kring 7. Normalvärde för en frisk människa är <2.>

Men så idag vid blodprovstagningen så frågade jag efter fredagsvärdet. 3.0! För min del är det ett helt normalt värde. Så jag har firat inombords hela kvällen. Imorgon får jag reda på dagens provresultat. Vita och möjligen trombocyter känns viktigast.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller alla tänkbara tummar och tår att dina värden i morgon är bra...

Kram
Pysis