torsdag 2 juli 2009

Sodexoupphandlingen lika snuskig som maten

Äcklig mat - dock inte Sodexos

Nu är Sodexo på tapeten igen. SvD rapporterar om det mycket märkliga turerna kring Sodexo och landstingets upphandling. Varför måste man välja en leverantör? Vad händer när det utbryter salmonella eller nåt annat kul på fabriken i Märsta, ska samtliga patienter i Stockholmsområdet tvingas springa ner på MacDonalds eller skicka efter från Pizza express?

Spekulationer om konspiration och mutor ställer jag mig ännu inte bakom. Jag hävdar fortfarande att det nog bara handlar om rent inkompetenta inköpare.

För egen del har jag nu varit utskriven från sjukhuset sedan 4 veckor. Jag har nu gått upp 5 kg. På gott och ont. Mest gott faktiskt. Jättegott.

Artiklar: Svd, Svd2, DN1, DN2
Bloggar: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Inga kommentarer: