måndag 6 juli 2009

Död

Läser att Lasse Strömstedt, 74, dött i Lungcancer. Han tålde heller inte cellgifterna, så drygt 6 månader efter beskedet så har han nu avlidit.

Det får en återigen att känna sig lyckligt lottad. Michael Jackson dör av, ja, vad det nu kan vara, medicinering? Steve McNair mördas av sin fru för otrohet. Farraw Fawcett dör i cancer. En 4-åring dör efter att blivit påkörd av en SUV, 140 dödade i kinesiskt uppror, 5 döda efter bombdåd i Turkiet, en patient dör på Danderyds sjukhus efter att ha fått näringsdropp i för snabb takt.

Död överallt, och sorg och elände. Men samtidigt kan man undra varför då inte fler är glada och värdesätter att de faktiskt lever, och hur fantastiskt det egentligen är. Visst det finns alltid förbättringspotential. Men kan man bara se förbi alla de små problemen, så är livet ändå fantastiskt. Njut medan du kan. Själv ska jag gå på en promenad idag.

Bloggar: 1, 2

1 kommentar:

Anonym sa...

Varje dag är en gåva.. en gåva som jag kan göra vad jag vill med.. och det gör jag också... fast det är just nu.. nu som jag lever...

Kram Pys