tisdag 14 juli 2009

Kort status


(Short English version below)

Jag fick just resultaten från dagens blodprover. Leukocyter ligger nästan still, har gått upp något. HB har vänt nedåt igen, till 83, så imorgon blir det blodtransfusion. Trombocyterna har rasat till 83. Vet inte riktigt varför, det är heller inte så lågt så det är något att oroa sig för. De Neutrofila (vita) ligger fortfarande på <0.1>

Annars mår jag rätt bra. Kanske något trött vilket är naturligt med lågt HB. Och så får jag ju en ursäkt för att inte behöva gå någon tråkig promenad imorgon. Det blir väl till att sitta och hacka blogg på sjukhuset istället.

English Version

I just got my results from todays blood tests. The whites are still very low, platelets have plumeted for some unknown reason and my red blood count has decreased again, so I will need a blood transfusion tomorrow. But, I am still feeling quite ok. A bit tired of course, but that is then probably due to the low red blood count.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inget ont som inte har något gott med sig..

Märker att de är på hugget.. idag låg Hb på 100 (så lågt har jag aldrig haft) så det blev en spruta i magen.. kul att sitta och sticka sig själv..

Kram Pysis som springer runt och läser bloggar.. för jag behöver..

David sa...

Ja, sprutor är för underbara. Sticker mig fyra gånger om dagen i min blåa mage. Och ibland när man träffar lite fel så svider det till något hemskt, men för det mesta går det att skruva inom dem på rätt ställe.
Kram
D