fredag 24 juli 2009

Dagens blodprover

(English version below)

Hade jag varit frisk så hade jag varit sjuk med det resultatet. Nu är jag ju sjuk, så blodvärdena var ganska ok. Röda tillräckligt ok för att jag inte skulle behöva någon transfusion. Plättarna lite låga men inte så låga att det påverkar min medicinering. De vita hade gått ner igen, så vi får prova Neupogensprutor varannan dag. Så, ingen är perfekt.

English version

Todays bloodtests were quite ok. I will need to take my bonemarrow supporting shots every second day. It is a bit contradicting though, to take medicine to increase the production of white blood cells at the same time as I am taking chemo that reduces my white blood cells. Reds were ok, platelets, low but nothing to worry about. So, not perfect, but ok

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ditt besked var som mitt alltså.. Inte nattsvart.. men heller inte rosenrött... utan någonting mitt emellan.. Gammalrosa kanske.. :-)

Sprutar du dig själv.. eller få tjejerna göra det på dig..??

Här sticks det nämligen själv...

Kram Pys

David sa...

4 sprutor om dagen alldeles själv.

Anonym sa...

Har ni också råkat ut för "slöa" sprutspetsar? Fick en som omöjligt gick att få genom skinnet, hu, det som är jobbigt att ta sats och pricka in ändå. Testade 6-7 gånger med samma spruta innan vi bytte ut den. Då gick det direkt!

Kram på er
Yvonne

David sa...

Slöa sprutor, jag tycker de flesta förfyllda sprutor är slöa. Om man en gång provat de nålar de har på sjukhuset så inser man skillnaden. Brukar få skaka eller skruva in sprutorna, särskilt som fläsket blivit så segt efter att ha tagit 2-4 sprutor om dagen i över ett år nu. Ibland ere jobbigt.

Kram
David