fredag 21 augusti 2009

Status


Jag mår inte så dåligt som min tomma blogg låter påskina. Men kväll och natt går jag på morfin, sover fram till lunch och först därefter kan jag börja ta tag i saker. "Gallsmärtorna" tror jag har börjat avta. Dessutom tror jag att jag börjat bli lite resistent mot morfin. Jag talade med med min överläkare igår som skull försöka ordna en tidigare CT-scan, men hon sa också att morfin inte är det bästa smärtstillande vid gallsmärtor. Jag misstänker att det är Voltaren/Diklofenak, de smärtstillande jag inte kan ta med låga trombocyter och när jag står på Fragmin. Voltaren/Diklofenak ökar nämligen blödningsrisken.
Jag är inte alltför orolig dock, om det är en förstorad lymfkörtel eller ej. Kanske är det för att jag undermedvetet ändå inte vill eller kan tro det. Jag har inga andra symptom heller. Alternativet är någon liten klutt bildad i gallgångarna alternativt någon klutt som orsakat en lättare pankreatit (vilket borde ha synts på blodproverna i måndags dock).

Så en önskan om en riktigt god helg till er alla, och för egen del orkens och inspirationens återkomst. Jag ska i alla fall se till att jag är frisk nog att se på matchen mot Tyresö på söndag.

3 kommentarer:

Pekka S sa...

God helg på dig själv David!

Anonym sa...

Har surfat igenom din blogg nu några dagar och finner den både allvarlig, livsbejakande och humoristisk. Intressant läsning med både "små ting i vardagen" & det allvarsamma i sjukdomen. Lättbegripligt när du talar om fakta kring blodvärden och sånt.

Jag har precis nyss lämnat stamceller (på UAS) och tänkte förkovra mig ytterligare i fakta och då fann jag din sida. Så nu har du en till som kommer att titta till dig ;-).
Eller ja, jag undviker gärna amer.fotboll men det andra verkar ju bra :-)) Kan ha att göra med Black Knights som återfinns (eller fanns?) i min stad.

Sköt om dig så gott du kan!
M V H
---> Matz Karlsson, Örebro

David sa...

Tack Pekka o Matz
/David