måndag 17 augusti 2009

Från intet ont anat till riktigt ont

Började i fredags få lite ont i magen, för att sedan på lördagen få rätt mycket ont. Särskilt under höger revben. Min gallblåsa är borta sen många år tillbaka. Min första tanke är förstås att det är någon lymfkörtel som börjat växa, vilket inte är helt otroligt. Men det lutar ändå mer åt att jag fått någon liten gallsten som nu fastnat i gallgången. Har mixat Ketogan, Dexofen och Alvedon i olika kombinationer (jo, jag vet vad jag gör). Men imorgon bitti blir det att åka till sjukhuset och få någon läkare att peta på mig.
Hittar de en gallsten så är det väl första gången någon blir glad över en hittad sådan. Alternativet är så trist.

1 kommentar:

mib sa...

lycka till! Hoppas det är gallsten.
Jag fastnade här i din blogg och tänker fortsätta att följa den. Har skrivit ett inlägg i min för ett tag sen om min dotters neuropati som man kan läsa om man vill på http://mibfilosoferar.blogg.se