tisdag 18 augusti 2009

Status

Morfin har vissa bieffekter

Nattens besök på Solnas ER, gav inte så mycket. På plussidan så har mina vita kommit tillbaka, samtidigt som mina röda och trombocyter är uppåt. CRP låg på 27 vilket skulle kunna tyda på en mindre infektion eller att cancern växer. LD hade också gått upp lite till. Så, även om en del tyder på att det kan vara cancern som växer, så får vi väl slänga på lite mer cellgifter och mota tillbaka den fan. Smärtorna i gall-trakten var rätt jobbiga, men efter 3½ timmes väntan så fick jag en stor slatt morfin. De första 20 sekundrarna är underbara, men i övrigt är det inte precis någon partydrog. Jag kunde i alla fall sova 45 minuter. När jag kom hem vid 2-tiden hann jag precis innanför dörren och slita till mig en spypåse. En ny morfintablett och sedan hopp i säng. Idag hoppas jag kunna prata med min läkare. Min egen ordination är att öka Ixoten och tidigareläggga CT-scan som är planerad om 10 dagar. Samtidigt också ha lite kollCRP så det inte är en släng av pankreatit, som jag haft förut på grund av gallsten.

Ska försöka ta igen lite sömn idag. Misstänker att åtminstone kroppen behöver det.

8 kommentarer:

Ingrid sa...

David!Jag vet inte vem Du är och inte hur jag hamnade mitt i Din blogg, men kanhända det var efternamnet och jag sökte på det. Min Farmors Mor hette likadant innan giftermål.Önskar Dig bättring och lindring./ Ingrid

David sa...

Hej Ingrid!
Hette hon möjligen Augusta?
David

snowflake sa...

Håller tummarna för dig.
Kram
/Snowflake

Anonym sa...

Så bra att värden är lite bättre.. och morfin är ju bra.. och biverkning är illamående.. jag käkar postafen för just illamående. när jag går på morfin...

Kram Pys

ulrika sa...

håller tummarna för att du snart får må bättre - illa nog att vara sjuk - dessutom ha smärtor och illamående - fy fan

helena sa...

Styrka! Styrka! s

helena sa...

Förresten! Du skrev halvt skämtsamt en adress för många, många inlägg sedan, din "sjukhusadress". Jag skulle vilja ha den riktiga adressen. Har en bok som jag vill skicka till dig. Messa den via fejsbucken om du vill. Kram.

Julia Cromvik sa...

Hoppas att du snart mår bättre!