lördag 15 augusti 2009

Segt

När man har lågt hemoglobin så blir tillvaron fylld av sirap. Det går långsammare och även om man orkar göra en hel del, så fastnar man ofta sittandes t.ex. på sängkanten i en kvart innan man tar sats och tar sig upp i upprätt ställning.

I sådana lägen orkar man inte göra allt, och hittills har jag nog koncentrerat mig på bloggen, min son, och att då och då äta lite. Men idag var jag tvungen att ta hand om tvätt, städning och disk. Aktiviteter som jag i ett svagt ögonblick hoppats bara skulle försvinna av sig själva.

Men därav inte mycket bloggande. Och imorgon är det fotboll.

Men ett litet bidrag till mina tjänsteresande kollegor. I dessa kristider kanske denna instruktionsfilm vara till hjälp. Hur man lagar mat på ett hotellrum.



Och för er mer humanistiskt intresserade, Lars Gustafsson har på sin blogg ett riktigt bra inlägg (tal) om Selma Lagerlöf.

3 kommentarer:

ulrika sa...

visst är det märkligt - att disk tvätt och städning inte försvinner av sig självt - har funderat på det hela livet - mot diskbaljan nu!!!

Tomas sa...

Tack för länken till Lasse - intressant!

snowflake sa...

Jag tackar också för länken till Lasse, som jag hittade häromdagen men blev så frustrerad över att jag inte kunde kommentera hos honom att jag även glömde kommentera hos dig.
Selma Lagerlöf har funnits genom hela min uppväxt, hon var min mormors stora idol, så därför tycker jag att jag trots Lasses avrådan kan kalla henne Selma.