torsdag 13 augusti 2009

Kort status

Dagens blodvärden var inte vad jag hoppats på. Vita ner ytterligare något (Leukocyter 0.9, Neutrofila 0.4), HB ner till 84, Trombocyter 75, och LD 4.2. Ingen katastrof, men jag hoppas att de vita vänder snart. Jag får dock ge mig till tåls till på tisdag när jag har nästa LUPA (läkarbesök utan patient, tjusig förkortning på knasigt namn på att hon ringer mig).
Annars, mår jag rätt bra. Lite sliten i lederna och lite trött (av HB och spring på nätterna). Men det finns de som har det så mycket värre så varför klaga.

English version

For my friends and relatives over there. My blood count is not yet improving, especially my whites are not moving in the right direction. And the cancer marker LD, is increasing, which is sort of expected as I have lowered my dose of chemo. Otherwise I am feeling quite ok, some aches and pains (neuropathy, and I guess all the chemo also has had some effect on my joints and bones), and of course a bit tired. My haemoglobine level is just above the level where I should get a transfusion. Anyways, there are so many people having it much worse, so who am I to complain.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja.. det finns de som har det mycket mycket värre...

Än oss.. så varför klaga..

Kram Pys

Anonym sa...

Hejar på vita....

Hoppas Tim kan hänga med på Coldplay 22/8 nudå...
Vi andra får nöja oss med youtube
http://www.youtube.com/watch?v=z8xx6xKKJ6A&feature=channel

(kan ränna över med den tjejen - på cd - om önskas..)

tomas