tisdag 19 maj 2009

Status


Gårdagens blodprover visade på vita 3.5 (normalt!), trombocyter 47 lite i lägsta laget, hemoglobin-röda 82 (behöver nog en transfusion imorgon). Så, med dessa provsvar så kommer jag inte starta min nästa cytostatikakur förrän fredag. Vilket gör att jag får diskutera med läkare och sjuksköterskor om min kurplanering (jag måste ju vara "ledig" på lördag mellan 08.00 -12.00 för min mentala kur. Dvs fotbollsmatchen).

De låga röda gör att man känner sig ganska trött och eftersom det drar ut på tiden till nästa kur så går man och oroar sig för att cancern ska hinna komma igång igen. Så alla små krämpor (ont i magen, stel i nacken, lätt feber) tolkar man som tecken på att nu är den på gång igen. Men om man tänker lite sansat så inser man att det nog ändå inte är det.


Nej, det är inte den här jag köpt. Men visst ser den läcker ut. Man kan få den för 56000.

Så för att roa sig sitter man och handlar på nätet. Har just beställt en videokamera, dyr som tusan och inte större än en mobiltelefon. Jag tycker alltid att om man köper något med högre kvalitet så ska den vara större och tyngre. Så därför känns det märkligt att köpa något som är stort som ett kreditkort men kostar lika mycket som en avancerad bärbar dator. De kunde väl åtminstone skicka med en blyinklädd kameraväska. Nåväl, jag beställde ett billigt stativ också och den väger ett ton i alla fall. Nu väntar jag bara på SMSet som säger att jag kan hämta ut paketet på postens utlämningsställe som passande nog är en videobutik. Mer än en dags leveranstid har jag svårt att stå ut med, men jag har med teknikens hjälp spårat dess väg från norrland igår kväll till Bromma i morse.
Och precis i skrivandes stund kom SMSet. Ha, nu får man passa på att leka in leksaken innan grabben kommer hem. See ya!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt blodvärde rör sig sakta men säkert ner mot den där gränsen att få blod...

Så får jag det så lär jag väl dansa på bordet och jag lär ju bli betydligt piggare.. för jag är trött.....

Kram Pys som ska lägga sig ett tag..

Anonym sa...

Fasen gnälla att du är trött vid Hb 82, jag brukar åka berg- o dalbana mellan 60 och 90 i tredagarscykler...; )
Blir du inlagd på KS eller Huddinge?
/Draculla

David sa...

Jag förbehåller mig rätten att alltid gnälla. Ju mindre saker desto mer gnäll. Ja, 82 i måndags, så jag ligger väl under 80 idag. Jag brukar pendla mellan 70-90. 70 i kombination med en tuff cyto kan få en att sova nästan dygnet runt. Fast jobbigast är nog när trombosyterna går ner till 5-10.

Jag är på KS nu, men så fort jag klarat av den här nästa kuren så skickas jag till Huddinge. Dock inte hematologen utan CAST (B87) för transplanten.

Hej Pysan, jo man brukar bli lite piggare när man fått blod. Fredag lär jag hålla mig vaken hela natten (nytt blod och 30 kortisontabletter brukar göra susen).

Kramar
David

Anonym sa...

Ska till KS både i morgon (onsdag) och på fredag. Vill du ha ett besök?

David sa...

Jag är på Dagvården från 0730 imorgon och ca 4-5 timmar framåt. På fredag antar att jag skrivs in 13.00 på B15.
Jag tar gärna emot besök!

Schysst! Inte ofta man har en blinddate på sjukhuset :-)

David sa...

Jag tror nästan att vi setts Draculla. Min förra kur tror jag jag hade i början av maj, så jag låg inne 3e maj på B15.
David

Anonym sa...

Ska vara på dagvården 12 i morgon och 11 på fredag. Vi får se hur vi lyckas tajma. Jag måste in i princip varannan dag, så nån dejt ska vi nog få till!

Anonym sa...

Troligt...hade kort mörkt hår med spretig röd lugg.