onsdag 20 maj 2009

Blogg-light II

Så, ska man deppa ihop? Nej, men man får väl underhålla sig själv lite. (Dessutom tror jag att jag slagit nytt svenskt rekord i kortison. 96 tabletter i ett svep. Tugga på den ni! Så nu lär jag vara pigg och speedad fram till lunch imorgon.)

Olas tips om Carwinismen är bra, som visar den saknade länken mellan hästvagn och bil. Vilket får mig att inse att cykeln härstammar i rakt nedstigande led från Shetlands ponyn.

Jag försökte även hitta något om:

  • Länken mellan toffelhjälten och Homo SAP Jens (dvs en lite gay dansk SAP konsult) enligt CarlaCarwins teori.
  • Länken mellan ute och inne enligt Dörrwins teori.
  • Länken mellan alkohol och vettet enligt Dår-Vins teori.
  • Länken mellan att ha kul och dricka alkohol enligt Dur-Vins teori.
  • Länken mellan homo sapiens och blomkrukor enligt Duh-rwins teori.
Men det gick inte. Däremot hittade jag en intressant länk om The Darwin Awards, dvs om "Klorering av genpoolen".

Och även om det kanske inte är så roligt så får det min katt (samt även några bloggläsare, dock självklart igen av mina eftersom de är både bekräftat och per definition intelligenta så det är nästan skrämmande) att känna sig intelligent.



Följande videoklipp har jag med mest för att säkerställa att inlägget håller en tillräckligt låg nivå. Men lite kul är den.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det e svårt att skriva någon som gör dig glad i denna situation, men du är en grym krigare!! Kram Alexandra

David sa...

Tack Alexandra.
Kram
David