lördag 9 maj 2009

Lördag morgon

Foto av Kevin Dooley

I ett förtvivlat försök att undgå att se förnedringsmatchen igår i ishockey, så beställde grabben och jag en pay-per-view av matchen mellan Djurgården och Tyresö i Superserien (svenska NFL). Firman som levererar den här webtv-tjänsten heter Csport och tycks vara kopplat till Canalplus. Som vanligt var det inga problem med att betala. Däremot lyckades man inte visa någon match. Man tycker att Canalplus borde ha människor som vet vad de håller på med. Det är möjligt att det är en engångsföreteelse. Jag vet inte eftersom det är första gången jag provat deras tjänster, men när det fortfarande dagen efter ligger kvar ett meddelande på deras hemsida om att man har tekniska problem med matchen och att man arbetar med problemet, undrar man om inte teknikerna bara stängt av och gått på krogen.

Jag har dock begärt kompensation för det trauma de orsakat mig och min son, eftersom vi istället var tvungna att se Kanada för tredje gången förnedra Sverige i ishockey.

Artiklar: Expr, SvD

Lördag förmiddag tillbringas på Karolinska med påfyllning av blod. Gårdagens blodprover visade på förbättring på de två värden jag tycker är viktigast, de röda hade gått ner något därför är jag här. Men senare idag vankas det storstryk. Då ska nämligen Solna Chiefs möte Tyresö Crowns U15-serien. Men oavsett stryket så ska det blir jätteroligt att komma ut till Bergshamra igen och se årets första riktiga seriematch.

Förra blogginlägget verkar läst av många men inte kommenterat av någon, så jag antar att det bara var förvirrande eller chockerande tråkigt. Så, för normalisera så vill jag peka på det här blogginlägget som jag tycker är så barnsligt pinsamt roligt.

Konstfackseleven Odell har ”kommit ut”. Hon spelade sig själv. Och? Kvarstår att hon med sitt beteende mycket väl hade kunnat trigga någon annan förbipasserande med en självmordsbenägenet att gå till handling. Jag finner inget i hennes förklaring som skulle kunna etiskt försvara hennes handlande.

Artiklar: DN1, DN2, AB1, AB2
Bloggar: 1, 2

Inga kommentarer: