fredag 1 maj 2009

Och ditt skäl är?

Nej, hoppa inte över det här blogginlägget en gång till. Det är många av mina släktingar, vänner och arbetskamrater som fortfarande inte bidragit ens med en tjuga till insamlingen. Riktigt varför vet jag inte. Men det gör mig både förvånad och djupt besviken. De som jag vet har det mest knapert, de som jag kanske känner minst var också de som var snabbast med att bidra med vad de kunde.

Så frågan är vad ni övriga har för skäl. Det kan väl inte bara vara av ren lättja som man avstår. Det finns säkerligen en del av er som redan ger mycket till andra ändamål och jag har full förståelse för att man inte kan ge till alla. Men jag törs nog ändå gissa att det finns utrymme hos de flesta av er att bidra.

På avdelningen för transplantation på Huddinge sjukhus täcks väggarna av små tavlor på barn som genomgått transplantationen. I de allra flesta fall lyckosamma sådana. När jag var där för en dryg vecka sedan fanns en mor och hennes son. De hade varit där sedan i November. Sonen var fortfarande mycket sjuk och kunde inte lämna sitt lilla rum på 5-6 kvadratmeter. Det är för människor som dessa som insamlingen görs.


Inga kommentarer: