tisdag 23 juni 2009

Man törs kanske börja hoppas lite


Jag var hos min läkare idag. Lite smånervös eftersom jag både känt tryck över bröstet och ont i vänster nyckelben (skulle kunna tyda på växande lymfkörtlar). Men med alla andra symptom och fakta som talade emot, så konstaterade hon att jag dels tål den nya medicinen och den tycks ge effekt. Jag kan nu öka dosen, dock inte fullt ut till full dos men nästan. Mest beroende på att mina vita är lite låga. Samtidigt sa hon att hon hade en annan medicin som man kan prova om den här inte skulle fungera eller tillsammans.

Så det var precis det jag ville höra. Fast jag vågar ännu inte riktigt hoppas på för mycket.

Det där med att jag inte kan ta full dos kanske går att lösa ändå. Jag läste i Fass att "Läkemedel och alkohol kan förstärka varandras effekter". Alltså en rackabajsare tillsammans med mina cellgifter gör dem effektivare samtidigt som det blir billigare att bli full.

Nå, ett par glas vitt vin ikväll för att fira lite kan jag väl kosta på mig.

5 kommentarer:

Tomas sa...

Kul att höra!
jag höra av mig till helgen, få se om du är hemma...

Anonym sa...

Jo då man får hoppas massor att du blir starkare o starkare för varje dag samt njuter av sommaren, livet och allt det andra. ta hand om dig!! //Alexandra

Anonym sa...

*Skål ta mig fan*

Det med vinet låter bra.. men jag väntar till på fredag.. en dag i veckan.. blir det lite vin..

Fira.. du har minst en sort som funkar på dig.. och det måste kännas toppen... de vita är väl bara lite slöa som du skrev någon gång.. att dina tog lite tid på sig.. vi får hoppas att det är så..

Och ytterligare en sort..det går framåt i forskningen hör jag... :-)

Själv har jag ont i fingertopparna av den där nervsmärtan.. och rätt som det är så känns det som när fingrarna "somnar".. vilket är tufft.. speciellt om jag vill skriva mycket.. eller i fötterna.. och då får jag upp och gå...

Kram Pysan

Anonym sa...

Alkohol är inte och kommer aldrig vara nyttigt... Möjligtvis att det kan vara nyttigt i ytterst små mängder (men det vet ju alla att sådant inte händer...)

Slutsats: Du bör definitivt undvika vinet... speciellt att kombinera alkohol med läkemedel, såvida du inte har en dödslängtan då?...

David sa...

De som känner mig vet att kommentaren kring alkohol och läkemedel inte är seriöst menad. Samtidigt är skrivningen i Fass lite märklig med tanke på att det finns mediciner som man vill ska fungera "starkare".
/David