torsdag 19 mars 2009

Sommarlängtan

(Short status in English below)

10 bästa semesterklagomålen samlade av researrangören Thomas Cook och branschorganisationen ABTA.

Artikel: SvD

1.Stranden var för sandig
2. Vi köpte ett par Ray-Ban solglasögon för fem euro av en gatuförsljare – för att senare upptäcka at det var en piratkopia.
3. Ingen berättade för oss att havet var fullt av fisk. Barnen blev rädda.
4. Det tog oss nio timmar att flyga hem från Jamaica till England, men det tog bara 3 timmar för resenärer från USA att ta sig hem.
5. Min fästman och jag hae bokat ett rum med två sängar men blev placerade i ett rum med dubbelsäng. Vi håller er nu ansvariag för att jag blev gravid. Det hade inte hänt om vi fått det rum vi bokat.
6. Det är för mycket spanska människor, Receptionisten talar spanska. Maten är spansk. För mycket utlänningar.
7. Vi tvingades köa utomhus utan luftkonditionering.
8. Det är er plikt som researrangör att upplysa oss om högljudda och stökiga och högljudda resenärer innan vi reser med er.
9. Jag blev biten av en mygga – ingen berättade att de bits
10. På semestern till Goa upptäckte jag till min förfäran att nästan alla restauranger serverade curry. Jag gillar inte alls kryddstark mat.



Grönt te botar inte cancer. Svensk importör anmäld KO och Marknadsdomstolen för vilseledande reklam.


Datanörd kombinerar protes och USB-minne.
Artikel: DN, DagensMedicin, Telegraph
Bloggar: 1, 2, 3, 4



Läkarna på Akademiska sjukhuset får inte använda sina läkarrockar när de träffar patienter. Därför vill nu akademiska spara 1.5 Msek genom att ta bort läkarrockarna, men läkarna protesterar. Trots hygienregler ser man läkarrocken som viktig. ”Den värmer och har många fickor för stetoskop och sånt” säger en av läkarna. ”Väx upp” säger jag.

Artikel: Dagens Medicin

Idag ska jag till Karolinska sjukhuset i Huddinge för att med min bror träffa transplantationsläkare. Datum för transplantationen är preliminärt satt till 16 april. Skrämmande och spännande. Bara tanken på att jag åtminstone teoretiskt skulle kunna vara frisk till sommaren är kittlande.

English version

Today I am going to the hospital in Huddinge to meet the doctor that will be responsible for my transplant. My brother is coming down from Lappland to the meeting as well. The date for the transplant is now set preliminary to April 16. Scary, but also exciting that I, at least in theory, could be cured by this summer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men nu kan man ju kommentera här, vad bra!
Jag hoppas också att Huddinge-besöket gick bra.

David sa...

Ja, det var inte så svårt när jag väl visste vad som behövde göras. Besöket i Hudding gick bra. Ska försöka skriva om det i eftermiddag.