onsdag 31 december 2008

Tjugohundranio

Photo courtesy of flattop341

(No english version below today)


Gott Nytt på er alla!

Så har man sparkat ut gammkärringen 2008. Ett ganska uselt år även om man får tro andra (KvP). Men 2009, det ska bli året då allting blir bra. Världsfred, ordning i ekonomin, jag vinner på lotto, får vara frisk, grabbarna tar sig till SM finalen i fotboll, och alla blir glada och lyckliga. Och alltihopa utan att behöva göra något själv förstås.

Det jobbiga är ju att om ingen ändrar på sig så kommer inte 2009 skilja sig särskilt mycket från 2008. Ser man på de vanligaste nyårslöftena (
Metro, SvD) så är det den egna hälsan och den egna ekonomin som dominerar. Jag hade väl önskat att någon enstaka procent åtminstone hade lovat att göra något för andra.

Det är ännu några dagar kvar innan vardagen tar vid (för dem som vill behålla lite av helgstämningen när ni kommer till jobbet, så rekommenderar jag bifogad
brasa).

Min egen vardag kommer kanske inte i full sving förrän i februari, så fram tills dess får jag väl fundera på vad jag ska göra med den här bloggen. Antingen återgår jag till den mer privata tonen och mina 20-någonting trogna besökare, eller så satsar jag på en komersiell tyckar-blogg.

Är man bara tillräckligt provokativ så får man tillräckligt med besökare för att kunna tjäna några kronor även om man inte är b-kändis.

Antingen bloggar man politiskt och ställer sig på den ena sidan eller den andra sidan. Å sen skriker man på varandra utav bara h..e. Eller så satsar man på frågorna som ingen egentligen bryr sig eller borde bry sig om, som tuttar på facebook (85000 har redan protesterat) eller Blondinbellas pälsar. Eller så drar man bara till med en hyllning till George Bush eller Stalin, och sätter sig sen och inväntar attacken.

Nej, det blir kanske något i evidensfundamentalistiska anda, dvs om kvasivetenskap, alternativmedicin eller det faktum att svenska folket betalar via skattsedeln ungefär 250 miljoner kronor till cancerforskningen och via samma skattsedel betalar svenska folket 13 500 miljoner till Svenska Kyrkan (Svd).

Man kan nog varken vara snäll eller helt seriös om man ska tjäna pengar i bloggvärlden.


Inga kommentarer: