måndag 1 december 2008

So far so good


Jag var hos min överläkare på hematologen idag. Det blev en massa diskussioner kring CD5 markörer, min atypiska b-cells lymfom och falska negativ från PET-scan.

Men kontentan är att allt ser mycket bra ut och än så länge finns inget som tyder på motsatsen. Jag kommer göra en datortomografi, den kommer antingen visa att det inte finns några förstorade lymfkörtlar, eller så kommer den visa på någon rest i någon körtel. I det senare fallet skulle det då bli tal om strålning. I det förra fallet blir det snarare tal om PARTY!!!!

Frågan är också när jag ska börja arbeta igen. Problemet är att att mina slemhinnor, lungor, mag/tarmkanaler inte är helt uppbyggda ännu, så en infektion (influensa, förkylning, vinterkräksjuka) skulle inte vara bra. Min egen plan är att börja arbeta deltid hemifrån under januari för att sedan successivt gå upp till heltid och på kontoret i februari/mars. Men jag får väl
förhandla lite med chefen också antar jag.


English Version

I went to see my hematologist today. We had a lot of discussion about CD5 markers and false negative results from PET scans.

But apart from all that, everything looks good so far. I will do a CT-scan that will hopefully not show any remaining enlarged lymphnodes (if it does, they will then be treated with radiation). But hopefully they will not find anything, and then it will be PARTY!!

We also talked about when I could start work again. Working from home would not be a problem and I could very well start working from home 50% in January and then increase to work fulltime from the office in February/March. The main problem is to avoid any infections while my mucuous membranes, lungs, intestines etc are being rebuild and recovered. And the peak for influensa and calici-virus is in January. So, no travelling on the metro in January. I guess I also need to speak to my manager about this.

1 kommentar:

Mats sa...

Hej David,
Det var ju roligt att höra.
Nu håller jag tummarna att vi snart får träffa dig igen på jobbet (tiden går så fort, så snart är det midsommar :-))
Jag fick reda på att du bloggade i fredags, och det har varit intressant att läsa igenom vad du skrivit. Som sagt, jag har saknat dig och ser fram mot att du kommer tillbaks.

Ha det bra,
hälsningar Mats Jungar