måndag 29 december 2008

Svamp

(English version below)

Idag beslöt jag mig, i ett försök att bli av med min nu två veckor gamla förkylning, för att inte göra något alls. Sålunda har jag spenderat större delen av dagen i sängen. Så nu är jag förkyld fast med ont i ryggen också. Jag ska väl ändå försöka ta mig ut i kyla imorgon på en liten promenad. Det är väl det som kallas ledgångsoptimism.

DN skriver om att syndikalister och miljöpartister intresserar sig för den fornnordiska asatron. Religionen som ett opium för folket gäller väl inte längre. Det ska väl vara lite roliga nordiska svampar istället.

English Version

In an effort to get rid of my 2-week old cold, I decided not to do anything today. So, I just stayed in bed most of the day. So now I have a cold and a bad back. I will try to go for a walk tomorrow to see if that helps.
Today’s newspaper writes about the growing interest for the Norse paganism, and that the interest mainly comes from leftish people such as syndicalists, and from environmentalists. I guess that religion is not any more the opium to the people, but rather some Nordic funny mushroom.

Inga kommentarer: