tisdag 16 december 2008

Poltergeist

(English version below)

“Det första jag kom att tänka på var Poltergeist”. Orden kommer från en medelålders kvinna som just upplevt Skånes största jordbävning på 100 år. Ytterligare ett skäl till att flytta TV4+ spökprogram till TV1000 och en sändningstid efter 24.00.

Ikväll fick jag plötsligt ont i halsen, och när jag förstod att jag förmodligen är förkyld för första gången på över 1½ år, så blev jag glad.

Hela dagen har jag känt ett tryck över bröstet på samma sätt som när jag upptäckte mitt återfall. Dvs, en förstorad lymfkörtel som trycker på hålvenen. Med tanke på förra veckans datortomografi så kändes det minst sagt olustigt. Det finns två skäl till att en lymfkörtel blir förstorad, dels cancer, dvs lymfom, och dels genom en vanlig förkylning.
I och för sig är jag väl inte helt återställd för att klara en förkylning så jag får ringa KS imorgon bitti. Jag kanske behöver lite antibiotika och lite kortison.

Apropå ingenting, EUs nya standard symbol för äktenskap, tyckte jag var kul. (Givetvis stulen från en annan Blogg)


English Version

”The first thing that came to my mind was Poltergeist”. The word are from a lady that just experienced the biggest earthquake (which was not that big) in Sweden for over 100 years. This gives us the more reason to move all these ghost hunter documentaries on TV to after midnight.
This evening I suddenly got a sore throat. I guess I am having my first cold for over 18 months. I was quite happy actually.

The whole day I have felt a pressure on my chest. The same feeling as I had when I first discovered my relapse in June. And with the CT scan from last week in mind, it did not feel right. There are two reasons for a lymph node to swell, one is cancer, i.e., lymphoma, and the other is an infection, like a simple cold.

I am probably not fully recovered, so I guess that my immune system will need some help. So, I will call my doctor tomorrow to see if I will need some steroids and some antibiotics.

Inga kommentarer: