fredag 26 december 2008

Mellandagsrea






(English version below)

På Teneriffa kan man fotvandra från en liten by, Masca, högt uppe i bergen. Vandringen går nerför genom en ravin, 7 km ner till havet vid Los Gigantos. En inte riktigt lika naturskön upplevelse är det att fotvandra från Abrahamsberg och ner till El Giganten, vid Ulvsunda.

Jag fick i alla fall tag i en ny mikro på mellandagsrean, och ordningen är återställd.

Egentligen borde jag inte ut bland folk, särskilt inte under mellandagsrean. Men jag kollade in
Smittskyddsinstitutets statistik. Vinterkräksjukan är visserligen på gång, men influensan har inte kommit riktigt ännu. Men Januari och halva februari får man väl isolera sig.

Är du orolig för att du bränt iväg för mycket pengar över jul? Att det blir knapert i början på nästa år? Du är inte ensam, Arnold Schwarzenegger, guvernören i Kalifornien, har bränt 11 miljarder dollar för mycket. Det kommer leda till att delstaten Kalifornien kommer att ha slut på pengar i februari.

Santa needs a drink

Sen fanns det dem som lyckades vara sparsamma.

Sista avsnittet i SVTs serie ”Himlen kan vänta” visades igår. Jag har gillat tv-serien även om jag så här i efterhand insett att jag haft orealistiska förväntningar på att serien skulle kunna ge någon sorts svar på hur man hanterar situationer som dessa. Trots att var tredje person kommer att någon gång under livet få cancer (även om de flesta får det väldigt sent i livet), så är det nog väldigt få som tänker igenom en sådan situation innan den händer. Jag tror många skulle få ett bättre liv om man gjorde det. Det är stor skillnad att kunna vakna med ett leende på läpparna över att få vara frisk och älskad, än att bekymra sig över sin aktieportfölj eller repan i lacken på bilen.

English Version

Merry Christmas all!

Inga kommentarer: