lördag 12 juli 2008

Teneriffa

Semester!

2 veckor på Teneriffa med Tim och hans kompis Andrej. Sol, bad, 23-30 grader varje dag, men med en svalkande havsbris. Kunde inte vara bättre. Även om det är för fyrtielfte gången vi är här så är det ändå lika skönt.

Att det samtidigt var fotbolls EM gav lite extra krydda till kvällarna också.



Sen blev det de vanliga sevärdheterna förstås,Valar o delfiner .






Djurparken








Avslutningen på semestern kunde ha varit bättre. Jag började svullna upp runt halsen. Det kom lite smygande, men sista lördagen när vi skulle spela golf märkte jag att jag inte kunde få till svingen ordentligt. Det har jag väl aldrig kunnat riktigt bra ändå, men nu tog det emot. Började bli lite yr när jag reste mig osv.

På kvällen surfade jag runt lite på internet för att försöka gissa mig till va det kunde vara. Kom fram till att det nog berodde på den katet jag opererat bort i april och att det kunde ha uppstått något ödem i lymfkörtlarna i halsen. Såg också något som hette Vena Cava Superior syndrom som innebar att en svullnad tryckte på övre hålvenen och stoppade blodflödet från huvud och bröst tillbaka till hjärtat. Ett allvarligt tillstånd, men eftersom det stod att man då också fick smärtor så avfärdade jag det med en lättnad.

Ringde min läkare på måndagen som tyckte att jag kanske skulle besöka någon lokal läkare eller sjukhus för att titta på det. Men med den erfarenhet min mor haft av sjukhusen härnere så sa jag att det nog skulle gå bra ändå, vi skulle ju ändå resa hem tidigt tisdag morgon.

Tisdag morgon ja. Flyget gick 01.45 så vi lämnade lägenheten redan vid halv tolv på måndag kvällen. Tog en diklofenak (som verkade lite lugnande på svullnaden). När vi satte oss i taxin som var välkyld för att säga det minsta, så kändes en stor lättnad, inte bara för att vi nu var på väg hem, men kylan gjorde nog att min svullnad gick ner och jag kände mig genast mycket bättre.

Flyget till Barcelona gick snabbt, jag sov nog större delen av resan. 06.00 var vi framme. 10.40 gick planet till Stockholm. Alla tre lullade runt lite innan vi köpte lite frukost, lullade vidare för att sen sätta oss halvsovande och vänta på planet.

Resan upp till Stockholm gick rätt segt, alldeles för trångt för oss långa grabbar, skrikiga ungar omkring oss. Vid 14-tiden var vi i alla fall framme och satte oss i taxi på väg hem.

Inga kommentarer: