lördag 12 juli 2008

Operation

Jag ska ligga på en barn avdelning. Det är väl för att det är semestertider. Känns ganska upplyftande till skillnad från alla gamlingarna. Träffar en underbar liten grabb som också heter David och hans pappa. David ska få hörselimplantat. Trots att han är nästan helt döv och inte mer än 3-4 år, så är han jätteglad och har stora blå ögon. Ett litet charmtroll.

Operationen var det väl inte så mycket med. En liten detalj var väl att nålen man satte in igår inte verkade fungera så bra, det sved till ordentligt när jag skulle få bedövning. När jag vaknade upp hade jag fyra nya nålar, 3 i händerna och 1 i foten. Man börjar väl bli gammal och seg.
Lite öm i halsen förstås.

Kirurgen kom upp senare och undrade om jag haft strålning i halsen eftersom jag var så ärrig. Jag sa att jag inte haft någon strålning alls. Han hade i alla fall inte lyckats komma åt 5 cm tumören, men tagit prover från omkringliggande vävnader. Om det är ett tydligt lymfom återfall så syns det i de proverna. Om det inte syns, ....
Jag får väl höra med min läkare på st göran senare.

På torsdag morgon skrivs jag ut. Jag får med mig en kopia av operationsrapporten. Den säger mig inte så mycket mer än att provsvaren kanske inte kommer ge något svar. Ringer och pratar med överläkaren på St Göran. Eventuellt får han svar på fredagen, annars får vi vänta till måndag när de har en lymfomkonferens (antar att det är ett gäng läkare som sitter och går igenom patientlistan och funderar på vad man ska göra med fall som mitt).

Inga kommentarer: