söndag 27 juli 2008

Normal life

(english version below)

Fredag: Riktigt pigg igen. Åkte till Vällingby (lotto-vinsten från förrförra veckan i minnet), köpte ny rakapparat, mp3-spelare, headset, skjortor, strumpor, några presenter till mina föräldrar m.m.

Lördag, slappade större delen av dagen. Åkte sen med Tim på fotbollsträningen på kvällen. Träffade några av fotbollsföräldrarna. Underbara människor. Såg, inte så mycket av Tims träning, men coachen tyckte han börjar blir riktigt bra som quarterback.


Söndag: Sverige-Frankrike på Zikensdam. Tim och jag, en söndag i sommar-Stockholm, 25 grader varm, solen skiner. Det är lycka!
Enda nackdelen var väl att fransoserna vann.

Min blog är ganska mycket av en ego-tripp, den handlar om jag, mig och mig själv. Vilket åtminstone för min del kan bli lite långtradig.

Här nedan är två länkar som riktar sig till er som läser det här. De handlar om vad som är
viktigt. Jag får tacka kollegan och facebook vännen Johan Myrberger som uppmärksammade
mig på dessa.

Randy Pausch säger egentligen mycket av det jag själv skulle vilja säga, men han gör det så fantastiskt mycket bättre.

Den kortare "Oprah"-versionen
http://video.google.com/videoplay?docid=8577255250907450469
Den långa versionen:
http://www.youtube.com/watch?v=ji5_MqicxSo

(English version)

Friday: Feeling really great today. Went to Vallingby for some shopping (with the money, 600 USD, I won on Lotto a couple of weeks ago on my mind), I bought a new shaver, an MP3-player with fm-radio, headset to the computer, shirts, socks, some presents for my parents, and a bunch of other stuff.

Saturday: Spent most of the day just being lazy. In the evening I went with Tim to his football practise. Met some of the other parents. Such lovely people. Spent most of the time talking to them and did not see much of Tim. But coach told me that he is starting to look really good as a quarterback (played center the last season).

Sunday: Sweden vs. France at Zikensdam. Tim and I on a summer sunday in Stockholm, 25 C, sun is shining. For me that is what happiness is.
The only drawback of the day: the frogs won.

My blog is somewhat self-centered to say the least. Which I sometimes find a bit boring. However,here is something that is for you who read this.
It is about what is important in life. I have to thank my colleague and facebook friend Johan Myrberger for finding this.
It is two videos with Randy Pausch. Randy says a lot of the things that I would like to say, but he does it so much better (not that I think for a moment that I would be able to say all that, but after listening to him, it feels so right).

They are really strong lectures in many ways. I highly recommend them.

The shorter "Oprah" versionhttp://video.google.com/videoplay?docid=8577255250907450469
and the longer version:
http://www.youtube.com/watch?v=ji5_MqicxSo

Inga kommentarer: