lördag 12 juli 2008

Första läkarbesöket

Direkt när vi kommit hem i taxi och lastat ur baggaget, så lämnade jag Tim och packningen och åkte till St Görans sjukhus.

Träffade Fredrik (min hematolog) och sköterskorna. Resan som inneburit att jag suttit upp hela natten och att det dessutom varit förhållandevis svalt hade gjort att jag efter omständigheterna ändå kände mig ok. Man tog blodprover och sa att vi skulle höras dagen efter när provsvaren kommit.

På onsdag morgon ringde Fredrik mig och sa att blodproven såg helt ok ut och om jag inte blir sämre så kunde vi avvakta och se om jag blev helt bättre.

Under natten hade jag nu blivit sämre igen, förmodligen just därför att jag legat ner. Jag hade som en tjock krage runt halsen, på bröstet hade de ytliga blodkärlen spruckit så det såg ut som stora spindelvävsliknande blåmärken.

Det var bara att åka in till St Göran igen.

Inga kommentarer: