lördag 4 oktober 2008

Sunday morning - Day 6



Söndag morgon, 05.40. Sitter och väntar på kur nr 6. Har fått halva kuren nu, och mår mycket bättre än jag förväntat mig. Gårdagens blodprover visar på bra värden på allt. Till och med mycket bra vita blodkroppar, så jag är ännu inte alls påverkad i immunförsvaret. Men det är på tisdag allt händer.


Jag får till och med några timmars permission mitt på dagen, så jag kan ta en taxi hem en stund. Alla tycker jag ska passa på innan jag isoleras. Inte för att jag vet vad jag ska göra hemma, här har jag åtminstone sällskap. Men samtidigt kan det kanske vara bra att komma ut lite.


English version


Sunday morning, 05.40 am. I am sitting waiting for my 6th chemo. I am now through half of the chemo sessions and still feeling much better than expected. Yestedays blood count looks great too. My immune system is not yet affected. Everything will start on Tuesday apparently.


I will actually get a couple of hours off today (as I do not have that much to do between the sessions). So, I waill take a taxi home after lunch. Not that I really know what to do at home, at least here I have some company. But at the same time, it might be good to get out for awhile.

Inga kommentarer: