fredag 17 oktober 2008

The botten is nådd




(English version below)


De blododlingar man gjort visar på en bakterieinfektion av något slag. Jag får därför två olika typer av antibiotika. Både idag och igår fick jag 2 påsar blod. Maten får jag intravenöst sedan i söndags, så det finns stunder då jag längtar efter, Pizza, Dansk Fleskestek, Stek fläsk med bruna bönor, nygräddade pankakor med jordgubsssylt. Men så kommer jag att tänka på det senaste röran de försökte få mig äta, och då försvinner drömmarna och ersätts av en skarp känsla av illamående (en betydande del av dagen tillbringar jag fortfarande med en spypåse i handen).


Nåväl, till de goda nyheterna. Mina B-leukocyter är uppe i 0,6. På tok för lite förstås, men 0,5 är det som krävs för isoleringen, så jag ligger nu redan på samma nivå som jag gjorde innan jag isolerades.


Vad det egentligen betyder är att mitt immunsystem börjar bygga upp sig vilket är fantastiskt. Men det innebär inte att jag mår ett dugg bättre, ännu i alla fall. Kanske efter helgen.


English Version


The blood cultures they made showed that I have some kind of bacterial infection. That is why I am getting two different types of antibiotics. I am also getting blood transfunsions. The food I have been getting through an IV line since sunday, so there are moments where I am dreaming of pizza, danish pork steak, pork with beans, freshly made pancakes with strawberry jam. But then I start to think of food I got last time, and the nausea comes back. I actually spend a significant portion of the day with a sick bag in one hand.


Well, to the good news. My B-leukocytes (white blood cells) are now up at 0.6. Which is of course far too low, but it is higher than the 0.5 limit where I was isolated, so they are actually back to the level before I was isolated.


So, what it really means is that my immune system is now starting to build up, which is fantastic.

But it does not mean that I am feeling any better yet. Maybe after the weekend I will notice an improvement. At least I am hoping for that.

1 kommentar:

bergdahl sa...

Hej David!
Toppen is nådd
Killarna körde över Djurgården idag i säsongens sista match 48-28 tyvärr mådde inte Johan bra så vi åkte hem efter halva matchen super spännande vi ledde då med endast 2 poäng vid halvlek .
Våra grabbar är snyggast och supportrarna (Vi föräldrar) har den bästa kören med Anna i spetsen!
It`s not over till the fat lady sings
Kramar från alla i CHIEFS